Вівторок, 23.04.2024, 10:53


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2014 » Лютий » 27 » Геєна — це місце для тих, хто не годиться на жертву
00:14
Геєна — це місце для тих, хто не годиться на жертву


Роздуми над Словом Божим на четвер VII звичайного тижня, рік ІІ
 

Слова Ісуса про те, щоб позбавлятися членів тіла, які вводять людину у спокусу і гріх, погодьмося, шокують. Ми розуміємо, що їх не слід сприймати буквально: Ісусові йдеться про радикальність у боротьбі з гріхом, бо ставкою у цій боротьбі є найдорожчий Божий дар — вічне життя.

Якщо пильніше придивитися до сьогоднішнього фрагмента Євангелія, то помітимо, що Ісус тут порушує тему жертви, хоч саме слово у тексті не виступає. Ісус підкреслює радикальну антиномію двох можливих перспектив: увійти до Царства Божого або ж бути вкиненим до пекла, у вогонь невгасимий. «Пекло» — це традиційний переклад грецького слова geenna (геєна). Геєна ж, для слухачів Ісуса, була не абстрактним символом місця страждань грішника після смерті, а цілком конкретним топонімом. Ідеться про долину на південь від Єрусалима, яка в Старому Завіті зветься «долиною синів Гіннома», або просто «Гінном» (імовірно, від імені якогось ханаанського чи євусійського достойника). Це місце завдячує своєю сумнозвісною репутацією жертвам із дітей, яких ханааняни (але теж і боговідступники-ізраїльтяни) складали тут богові Молоху (пор. 2 Цар 16, 3). Розкопки справді виявили у цьому місці звуглені залишки дітей. У пізнішу епоху, коли ця варварська «побожність» відійшла в минуле, долина Гінном стала міським сміттєзвалищем, де, зокрема, скидали і спалювали нечистоти і рештки жертовних тварин із сусіднього храму. Тож вогнища і неприємний дим від них асоціювалися з цією долиною. Ремісники тих професій, що непокоїли людей міцним неприємним запахом, як от кожум’яки і гарбарі, розміщали тут свої майстерні (мінімум на 20 м східніше муру Єрусалима, щоб вітром не занесло смороду у місто), і це теж впливало на «колорит» цього передмістя. На храмовій горі складалися чисті жертвоприношення Богу, а біля її підніжжя містилось огидне сміттєзвалище з частинами жертовних тварин, що не годилися для святих обрядів. Бути вкиненим у геєну — це бути визнаним за нечистого, негідного стати чистою жертвою для Бога.

Ісус ще згадує про сіль. Її використовували в жертовному культі, додаючи разом із ладаном до жертви перед її спаленням. Сіль, як основний засіб консервування продуктів, символізувала тривалість у часі, незмінність, нетлінність, мала, отже, забезпечити непорушність союзу із Богом.

Цими натяками на жертвоприношення, що складалися в єрусалимському храмі, Ісус хоче скерувати думки слухачів далі — на жертву, яку кожен з них має скласти з себе самого: «кожен бо вогнем буде посолений». Щоб увійти до Царства Божого, слід самих себе скласти Богові у жертву, можливо, навіть ціною того, що треба буде щось відтяти, вчинити насильство над собою. Відтяти, звичайно, не ногу чи руку, а якусь ваду, зірвати з ситуацією гріха, пройти через боротьбу із самим собою.
Переглядів: 566 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Лютий 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz