Вівторок, 23.04.2024, 11:35


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2011 » Грудень » 26 » Проповідь Бенедикта XVI під час Служби Божої «Пастирки»
00:24
Проповідь Бенедикта XVI під час Служби Божої «Пастирки»


Дорогі брати і сестри,

Уривок з листа святого Апостола Павла до Тита, який ми щойно чули, починається урочисто словом "apparuit”,  яке згодом повторюється також в читанні Меси на світанку: "apparuit” - тобто «явилась». Це провідне слово, яким Церква у стислий спосіб хоче виразити суть Різдва.

Перед цим люди багато разів і в різний спосіб говорили і творили людські подоби Бога. Сам Бог в різні способи промовляв до людей (Євр 1,1: в читанні Меси в день). Але тепер сталося щось набагато більше: Він явився! Показався! Вийшов з недосяжного світла,  в якому перебуває. Він сам прийшов до нас. Це була велика радість Різдва для стародавньої Церкви: Бог об’явився. Це вже не лише ідея, не лише щось, що можемо інтуїтивно зрозуміти без допомоги слів. Він «явив Себе». Але поставмо собі питання: Як об’явився? Ким Він є насправді? Читання Меси на світанку пояснює це: «явилась доброта Бога… і Його любов до людей» (Тит 3, 4). Для людей дохристиянських часів, котрі на тлі загроз і небезпек світу боялися, що також і Бог може бути не добрим, а навпаки – жорстоким і байдужим, це було справжнє «об’явлення», велике світло яке нам об’явилося: Бог є суцільним добром. Також і сьогодні люди, які не в змозі більше розпізнати Бога у вірі, запитують: чи вишня міць, яка творить і підтримує світ, є справді доброю? Або ж чи зло не є також могутнім і оригінальним, як добро і краса, які в сяючих хвилинах зустрічаємо у всесвіті? «Явилася доброта Бога… і Його любов для людей» – це є нова і втішна впевненість, яка нам подарована у Різдві.

В усіх трьох Службах Різдва в Літургії Слова чуємо уривок з книги пророка Ісаї, який описує ще більш конкретно об’явлення (епіфанію), яка сталася на Різдво: «Дитятко нам народилося, Сина нам дано. На Його плечах спочила влада і Його Ім’я буде: Чудовий дорадник, Могутній Бог, Отець навіки, Князь миру. Великою буде Його могутність, і мир не матиме кінця» (Іс  9,5). Ми напевно не знаємо, чи пророк, прорікаючи ці слова, думав про якесь дитя, народжене у той же історичний період. Але це видається неможливим. Це єдиний текст Старого Завіту в якому про Дитину, про людське єство сказано: «Його Ім’я буде могутній Бог, Отець навіки». Ми маємо справу з баченням, яке виходить поза історичні обрії у напрямку того, що є таємниче, здійснене у майбутньому. Дитя, в усій Його слабкості, є могутнім Богом.  Дитя, в усій Його бідності і залежності, є Отцем навіки. «І мир не матиме кінця». А перед тим пророк звіщає, про «велике Світло», і це світло, яке походить від Нього, спалить немов у вогні кожний жезл гнобителя, кожен чобіт вояка, що нападає, кожне вбрання, просякле кров’ю (пор. Іс 9, 1. 3-4).

Бог об’явився як Дитя. Саме так Він протиставляється кожному насильству і несе вість, яка є миром. Зараз, у світі, де у багатьох куточках землі є небезпека розмаїтого насильства, в якому завжди є жезли гнобителів та одяг, просяклий кров’ю, дивімося на Господа: Ти могутній Боже, об’явився як дитина, і Ти явився нам як Той, що нас любить, і через якого переможе любов. І Ти дав нам зрозуміти, що разом з Тобою мусимо бути діячами миру. Ми милуємося Твоїм приходом у світ Дитиною, любимо Твоє не насильство, але страждаємо з приводу того, що насильство триває у світі, і тому також просимо Тебе: «Яви Твою могутність, Боже». В цей наш час, у цьому нашому світі вчини, щоб жезли гнобителів, одіж обагрена у кров і чобіт вояка-нападника були спалені, і так переможе Твій мир у цьому нашому світі.

Різдво є об’явленням – маніфестацією Бога і Його великого світла у Дитяті, яке для нас народилося. Народилося у Віфлеємській стайні, а не в царських палацах. Коли у 1223 році Франциск Асізький відсвяткував в Греччіо Різдво з волом і ослом, у стайні повній сіна, то цим показав видимим новий вимір тайни Різдва. Франциск Асізький назвав Різдво «святом свят» - більше ніж інші урочистості – і святкував його з невимовною радістю. Цілував з великою набожністю образи Дитяти та як дитина вимовляв лагідні слова, як розповідає нам про це Фома Целянський. Для стародавньої Церкви Святом свят була Пасха: у Воскресінні Христос розторощив двері смерті, і таким чином світ радикально змінився - Він сотворив для людини місце в самому Бозі. Звичайно Франциск не змінив, не бажав змінити цю відносну ієрархію свят, цілу структуру віри зі своїм центром у Пасхальній Містерії. Однак через нього і незважаючи на його спосіб вірити сталося щось нового: Франциск відкрив усю глибину нову людськість Ісуса. Це буття людиною зі сторони Бога стало очевидним в момент, коли Син Божий, народжений від Діви Марії, був оповитий в пелюшки і покладений у ясла. Воскресіння передбачає втілення. Син Божий, як Дитя, як справжній Син людський – це до глибини душі вразило Святого з Асізі, перемінюючи віру в любов. «Явилась доброта Бога і Його любов до людей» – це речення Святого Павла набуває таким чином зовсім нової глибини. У Дитяті у віфлеємських яслах, можна, так би мовити, доторкнутися Бога і Ним радіти. Таким чином літургій рік отримав другий центр у святі, яке є в першу чергу святом серця.

Все це не має нічого спільного з сентименталізмом. Саме в новому досвіді реальності людського втілення Ісуса проявляється велика тайна віри. Франциск любив Дитятко Ісуса, тому що в цьому факті буття дитиною він ясною побачив покору Бога. Бог став вбогим. Його Син народився в убогості  стайні. В Дитяті Ісусі Бог став залежним, таким, що потребує любові людських осіб, з умовою просити їхню – нашу – любов. Сьогодні Різдво стало святом магазинів, в якому сяюче сяйво приховує тайну покори Бога, котра і нас запрошує до покори та простоти. Просімо Господа Бога допомогти нам і перевести наші погляди з сіяючих фасадів нашого часу так, щоб поза ними віднайти Дитину у віфлеємському вертепі, й таким чином віднайти істинну радість та справжнє світло.

У стайні, поміж волом і віслюком, Франциск відправляв Різдвяну Св. Месу. Згодом над цією стайнею було побудовано вівтар, щоб, як переказує Целаній, там, де свого часу звірі їли сіно, відтепер люди могли отримати задля спасіння душі і тіла Тіло Непорочного Агнця Ісуса Христа. У  Святу Ніч у Греччіо Франциск як диякон особисто співав гарним голосом слова Євангелії Різдва. Завдяки чудовим різдвяним співам його співбратів уся Літургія видавалася гімном радості. Саме зустріч із покорою Бога перемінюється в радість.

Хто сьогодні хоче увійти у храм Народження Ісуса у Віфлеємі, відкриває для себе, що головний вхід, який колись був висотою аж у п’ять з половиною метрів, і через який імператори та халіфи  в’їжджали до будівлі, є майже замурований. Залишився лише низенький прохід у півтора метри. Задум мабуть був такий, щоб краще захистити храм проти ймовірних нападів, але в першу чергу, щоб унеможливити для будь-кого в’їзд верхи до дому Божого. Хто бажає увійти в місце народження Ісуса мусить нахилитись. Мені видається, що в цьому проявляється дуже глибока правда, якої хочемо доторкнутися  у цю Святу Ніч: якщо хочемо знайти Бога, який об’явився як Дитина, то мусимо зійти з коня нашого «освіченого» розуму. Мусимо відкинути нашу фальшиву впевненість, нашу інтелектуальну гордість, яка нам перешкоджає прийняти близькість Бога. Мусимо наслідувати внутрішню дорогу святого Франциска – дорогу до цілковитої зовнішньої простоти, яка чинить серце здібним бачити. Мусимо схилитися, йди духовно, так би мовити, на ногах, щоб змогли увійти через браму віри і зустріти Бога, який відрізняється від наших уявлень і наших вироків: Бога, який приховується в покорі щойно народженої Дитини. В такий спосіб звершуємо Літургію цієї Святої ночі і відкидаємо прив’язаність до того, що є матеріальне, вимірне і до чого можна доторкнутися. Дозвольмо, щоб Бог нас вчинив простими, бо Він сам об’являється серцю, яке стало простим. І молімося в цю годину в першу чергу, щоб усі ті, які змушені переживати Різдво в бідності, у стражданнях, у вимушеній міграції, щоб їм явився промінь Божої доброти, щоб торкнулась їх і нас ця доброта, яку Бог, через Народження свого Сина у стайні, забажав принести у світ. Амінь.

Джерело: catholic-media.org


"КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ"
Переглядів: 691 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Грудень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz