Четвер, 25.04.2024, 03:37


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2012 » Травень » 31 » Важкі питання. Чи суперечить християнству психоаналіз Фрейда?
21:45
Важкі питання. Чи суперечить християнству психоаналіз Фрейда?


ПИТАННЯ:
Не могли б ви пояснити, чому багато священиків критикують психоаналіз Фрейда? Чи суперечить він християнству?
ВІДПОВІДЬ: Безумовно, не всі твердження Фрейда можна прийняти. Серед них, наприклад, ідея про те, що глибинні мотивування будь-якої  нашої дії пояснюються сексуальним потягом. Папа Пій XII затаврував це судження як «пансексуалізм».

Папа Іван Павло II, будучи ще викладачем в Люблінському університеті, критикував теорію Фрейда, згідно якої насолода, задоволення є «першочерговою метою сексуального імпульсу, і, навіть більш того, - всього життя людини. Передача життя, дітонародження при такому підході є метою побічною - мета per accidens. Таким чином, об'єктивна мета сексуального імпульсу при такому підході - мета далека і не суттєва »(це цитата з книги блаженного Войтили «Любов і відповідальність»). Кароль Войтила стверджує, що коли людину розглядають тільки з точки зору насолоди, яку вона приносить, тобто чисто утилітарно, «католицька етика, навпаки, протестує, виходячи зі своїх персоналістських положень: не можна керуватися одним тільки «розрахунком задоволення» там, де в гру вступає ставлення до особистості - особистість жодним чином не може бути об'єктом використання. Ось справжній стрижень конфлікту».

Цінними ж відкриттями Фрейда можна назвати наступні: по-перше, те, що він виявив механізм відторгнення, який не дозволяє важливим інстинктивним і конфліктуальним елементам увійти в свідомість, по-друге, Фрейд з'ясував, що сили підсвідомості динамічні, а не статичні, по-третє , він стверджував про існування психічної еволюції і дозрівання, яка відбувається в кілька етапів.

Психоаналіз як наука, що сформувалася приблизно в кінці XIX століття завдяки Фрейду і розвивалася в різних напрямках у ХХ столітті, ставить перед собою подвійну мету: теоретичну і практичну.

З теоретичної точки зору психоаналіз вивчає глибинний вимір людської психіки, сферу несвідомого і підсвідомого як основний компонент особистості, основне начало  вчинків і поведінки як здорових, так і хворих людей. А практичний психоаналіз являє собою ефективну терапію неврозів та інших видів розумових розладів.

Від фрейдівського аналізу підсвідомості, згідно з яким джерелом усіх психічних спонукань є лібідо, тобто статевий інстинкт, а невроз пояснювався як наслідок придушення і фрустрацій цього потягу, - від цієї тези дистанціювалися з самого початку Адлер і Юнг.

Адлер стверджує, що в основі людської психіки знаходиться не статевий потяг, а інстинкт самореалізації, тобто прагнення до того, щоб життя вдалося. А Юнг вважає, що підсвідомість, що лежить в основі індивідуального психічного життя, не пояснюється жодним інстинктом, а відноситься до спадщини ідей і почуттів: психіка - стверджує Юнг - корениться в колективній підсвідомості.

Різні інтерпретації підсвідомості були розвинені згодом Хіллманом, Рікером, Фроммом та іншими. На шляху Фрейда поміщається також транзакційний аналіз Еріка Берна, заснований на динаміці групи і спрямований на розумний контроль підсвідомого конфлікту і пристосування особистості до її проблеми. Транзакційний аналіз побудований на переконанні, що суб'єкт в змозі прийняти рішення і почати процес перетворення свого життя. Цей метод психоаналізу знаходить своє застосування в педагогіці і в богослов'ї - як протестантському, так і католицькому.

Основними ризиками психоаналізу можна назвати переоцінку його ролі, коли він перетворюється на основне пояснення реальності, залишаючи науковий ґрунт і заглиблюючись у філософський; а також переоцінку підсвідомості, коли її вважають основним двигуном людського життя, в той час як особистість володіє самосвідомістю, самовизначенням, розумом і свободою.

За матеріалами: Радіо Ватикан


"КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ"
Переглядів: 508 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Травень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz