Роздуми над Словом Божим на 17 грудня
В родоводі, як пише Апостол Матвій, сказано: «…Йорам же породив Озію…» А в Другій книзі царів, у 8 розділі, від вірша 24 читаємо: «І спочив Йорам зо своїми батьками й поховано його (…). Замість нього став царем син його Ахазія». Далі був Ахазія, Йоас (2 Цар 12, 1) і Амасія. І тільки після цих трьох був Азарія, прозваний Озією. Як бачимо, Йорам не був безпосередньо батьком Озії. Між Йорамом, який «породив» Озію, і самим Озією було троє царів, яких у родоводі Христа пропущено. Більше того, пропущено царя Еліякима між «…Йосія ж породив Єхонію…» (Єхонія — племінник Йосії). Читаємо 2 Цар 12, 34: «Фараон Нехо зробив царем Еліякима, сина Йосії, замість батька його Йосії, і перемінив ім’я його на Йоакима». Так родовід, який поверхово чуємо в сьогоднішній Літургії Слова, у глибині має багато перлин до роздумів.
Так ще, наприклад, у Євангелії від Луки, в родоводі, замість Якова, батька Йосифа, написано, що Йосифа породив Елі. (Елі був братом Якова; коли один брат помер, то інший прийняв дружину брата з її сином Йосифом). Не все так просто в родоводі, як здається на перший погляд. Чому ж пропущено царя Йоакима (замість нього його син) і трьох царів у родоводі Ісуса Христа?
Йоака встановив фараон, а трьох царів усунуто з родоводу через кровний зв’язок із царем Ахавом, який був пов’язаний із безбожною Єзавеллю, й тому аж до третього покоління усунуто пам’ять про нього, щоб не знайшовся він у переліку святого народження.
Ми — Діти Божі. Якщо ми Діти Божі, сини й дочки у Сині Божому, то ми також у родоводі Христа, Божого Сина. Бог мене й тебе через Церкву народжує, приймає до свого родоводу із «родоводу» гріха і поневолення.
Джерело: CREDO
|