ПИТАННЯ: Яка позиція Католицької Церкви щодо внутрішньоматкової спіралі?
ВІДПОВІДЬ: Позиція Церкви щодо спіралі базується на тому, що спіраль є не протизаплідним засобом, а в повному розумінні абортивним засобом. Він не перешкоджає зачаттю, а перешкоджає закріпленню заплідненої яйцеклітини в порожнині матки, провокуючи знищення ембріона.
Звичайно, не можна з упевненістю стверджувати, скільки абортів реально здійснює жінка, що користується спіраллю: по-перше, не знаючи про це, пара може бути нездатною народжувати з інших причин, по-друге, як правило, пари, які користуються контрацепцією, нічого не знають про природний цикл фертильності й можуть мати інтимний зв'язок тільки в неплідний період циклу, який набагато триваліший, ніж плідний, тобто зачаття може в принципі ніколи не відбуватися.
Проте всі пари, які користуються спіраллю, навмисне йдуть назустріч ризику аборту, тобто мають такий намір. Це – достатня причина для того, щоб відмовити у відпущенні гріхів у разі використання спіралі до тих пір, поки жінка не прийме остаточного рішення ніколи не вдаватися до цього способу планування сім'ї. Адже між неабортивною контрацепцією і наміром аборту – велика різниця. Заборона Церкви на контрацепцію спрямована на захист подружньої любові. А заборона використовувати спіраль спрямована на захист людського життя, що зароджується.
Якщо пара застосовує неабортивну контрацепцію, вона здійснює тяжкий гріх проти шостої заповіді. У разі ж спіралі пара грішить не тільки проти шостої, а й проти п'ятої заповіді – «не вбий», – що надає гріху ще більшого значення.
За матеріалами: ru.radiovaticana.va
"КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ"
|