П`ятниця, 26.04.2024, 18:19


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2013 » Вересень » 15 » Чи збирається Папа Франциск скасувати целібат?
18:41
Чи збирається Папа Франциск скасувати целібат?


Секулярні медіа сполошилися через слова майбутнього держсекретаря Ватикану щодо можливості скасування целібату для кліру.

Чи це є знаком наближення змін?

Чи це є черговим прикладом «розриву з традицією» Папи Франциска?

Чи це відповідає думкам Папи Франциска?

Чи це щось нове?

Або чи це лише роздмухування на порожньому місці, бо преса не розуміє, про що говорить?

Ось 9 фактів, які варто знати:

  1. Хто зробив заяву?

Це архієпископ П’єтро Паролін, призначений змінити кардинала Тарчізіо Бертоне на посаді Державного скретаря Святого Престолу.

Він проживає в місті Каракас, у Венесуелі, де працював Апостольським нунцієм.

  1. Де він зробив цю заяву?

Він виголосив коментар під час інтерв’ю з венесуельською газетою «Ель Універсаль».

Це було інтерв’ю власне про його нещодавнє призначення держсекретарем.

  1. Що він насправді сказав?

Під час розмови з репортером відбувся такий діалог:

«— Хіба не існує двох типів догм? Чи не існують незмінні догми, встановлені Ісусом, і ті, що постали пізніше, у ході історичного розвитку Церкви, визначені людьми, а отже, відкриті до змін?

— Абсолютно. Є догми недоторкані й ті, що визначаються.

— Целібат не…

— Целібат — не догма Церкви, а отже, може обговорюватись, оскільки він є традицією Церкви».

Це і спровокувало секулярні медіа — твердження, що целібат «може обговорюватись».

  1. Що ще він сказав стосовно цього питання?

Розмова продовжилась:

«— Він (целібат) є давньою традицією?

— З ранніх століть. Після впровадження він існував під час першого тисячоліття, а після Тридентського Собору Церква підсилила його обов’язковість. (Насправді целібат став фактично обов’язковим за Папи Григорія VII, в ХІ столітті. — Прим. пер.)

Це традиція, і її принцип живе у Церкві, оскільки за всі ці роки різноманітні події зробили свій внесок у розкриття Божого одкровення. Воно завершилось із смертю останнього апостола, св. Йоана.

Після цього був розвиток розуміння та життя, засноване на одкровенні.

— Щодо целібату…

— Треба брати до уваги роботу, виконану Церквою для встановлення целібату духовенства.

Ми не можемо просто взяти і сказати, що це належить минулому.

Це великий виклик для Папи, оскільки він слуга єдності, і такі рішення треба робити з думкою про єдність Церкви, а не розділення її.

Отже, можна роздумувати, обговорювати та заглиблюватись у ці питання, і можна подумати про певні модифікації, але завжди з урахуванням єдності та у згоді з Божою волею.

Питання не в тому, чого хочу я, а в тому, чого хоче Бог для Його Церкви».

  1. Що це все означає?

Небагато.

Нічого нового, по суті, не прозвучало. Архієпископ правий, коли говорить про те, що целібат — не догма.

Це питання церковної дисципліни, та — хоча я ще не бачив цитування таких фактів секулярними медіа — сьогодні існують жонаті священики, навіть у латинському обряді Католицької Церкви, в якому, власне, існує вимога целібату.

Поза тим, що новин ми не почули, звернемо увагу на контекст цього обміну думками: це було інтерв’ю нунція в місцевій газеті на завершення праці.

Це не те місце, де Церква драматично виголошує офіційні заяви.

Це взагалі не була офіційна заява, радше особисте інтерв’ю.

  1. То це не є пробою суспільної думки, замовленою Ватиканом для підготовки суспільства до жонатого священства?

Ні. Це була проста відповідь на питання в інтерв’ю.

Зазначимо також, що після якнайкоректнішого опису позиції Церкви, арх. Паролін моментально заперечує будь-які очікування змін в дисципліні Церкви.

Він каже: «Ми не можемо просто взяти і сказати, що це належить минулому». Далі, після слів про можливість обговорення, він нагадує, що ми маємо шукати не власної волі, а волі Божої.

Він присвятив більше слів спробам заперечити та заспокоїти очікування змін, ніж заяві про те, що целібат не догма і є відкритим до обговорення.

  1. То це нічого не говорить про думки Папи Франциска з цього приводу?

Ні.

  1. То ми знаємо щось про думки Папи Франциска щодо целібату?

Так. У книзі «Папа Франциск: Розмови з Хорхе Берґольйо» (книга-інтерв’ю, написана до того, як він став папою) кардинал Берґольйо сказав: « Добре… почнемо з останнього питання: чи Церква збирається коли-небудь змінити політики стосовно целібату.

По-перше, хочу сказати, що не люблю грати у «відгадай думку». Але, припустивши таку зміну, не можу повірити, що вона відбулась би з огляду на нестачу священиків.

Якби таке сталось, то радше з культурних причин, як от на Сході, де жонаті чоловіки можуть бути священиками. Там, у певні часи та в певній культурі, було так, і є у наш час.

З особливим наголосом хочу сказати, що якщо Церква коли-небудь змінить щось у своїй позиції, це буде відповіддю на культурні виклики у конкретному місці; це не буде глобальним рішенням або питанням особистого вибору. Таке моє переконання…

Наразі я погоджуюсь із Бенедиктом XVI, який сказав, що целібат треба зберігати.

А як це може відобразитись на числі покликаних до священства? Я не переконаний, що скасування целібату призведе до аж такої кількості покликань, достатньої для покриття недостачі».

  1. То чи ми маємо справу з «розривом з традицією» з боку Папи Франциска?

Ні. По-перше, Папа Франциск нічого не зробив. Висловлювання належать не йому, а архиєпископові Пароліну, якому репортер поставив питання про целібат під час інтерв’ю.

По-друге, цей підхід не відрізняється від того, як до справи ставився Папа Бенедикт.

На першому ж Синоді єпископів, де він головував, 2005 року, він дозволив поставити це питання на обговорення.

Більше того, отці синоду вирішили не рекомендувати подальше дослідження ідеї жонатого священства в латинському обряді, але Папа Бенедикт все одно дозволив таке обговорення.

Отже, це все знову не вписується у парадигму «Хороший Франциск проти Поганого Бенедикта», в яку медіа намагаються усе заштовхати.

 

Джіммі Екін, National Catholic Register

 


Переклад: Антон Герасименко, СREDO

Переглядів: 556 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Вересень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz