П`ятниця, 26.04.2024, 06:25


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2011 » Січень » 30 » Послання Його Святості Папи Бенедикта XVI на 45-й Всесвітній День Суспільних Комунікацій (повний текст)
01:28
Послання Його Святості Папи Бенедикта XVI на 45-й Всесвітній День Суспільних Комунікацій (повний текст)


«Істина, звіщення та автентичність життя в цифровій епосі»

5 червня 2011 року


Дорогі брати і сестри,

З нагоди 45-го Всесвітнього Дня Суспільних Комунікацій, я хотів би поділитися деякими роздумами, які вмотивовані характерним явищем нашого часу: виникненням Інтернету, як мережі для комунікації.
Все більш поширеною стає думка, що так як Індустріальна Революція в свій час викликала глибокі перетворення в суспільстві завдяки змінам, які вона внесла в цикли виробництва і життя робітників, так само сьогодні радикальні зміни, які відбуваються в комунікації, призводять до значного культурного і соціального розвитку. Нові технології змінюють не лише спосіб нашого спілкування, але і саму комунікацію настільки, що можна сказати, що ми живемо в період величезного культурного перетворення. Цей засіб поширення інформації і знань породжує новий спосіб вивчення і думання, з безпрецедентними можливостями для встановлення взаємозв’язків і побудови дружби.

Тепер стали відкритими нові горизонти, які ще недавно здавалися неймовірними; вони викликають наш подив тими можливостями, які пропонують ці нові медіа, і, в той самий час, нагально вимагають серйозних роздумів над значенням комунікації в цифровій епосі. Це особливо очевидно, коли ми стикаємося з надзвичайним потенціалом Інтернету і складністю його використання. Як і з кожним плодом людської геніальності, нові комунікаційні технології необхідно поставити на службу загального добра особи і всього людства. Якщо їх використовувати мудро, то вони можуть допомогти задовольнити прагнення сенсу, істини та єдності, яке є найглибшим прагненням людської істоти.

В цифровому світі передача інформації все більше означає повідомлення її в соціальній мережі, де знаннями діляться в контексті особистого обміну. Чітка відмінність між виробником і споживачем інформації стирається, а комунікація стає не просто обміном даних, а й видом взаємообміну. Ця динаміка сприяє новому сприйняттю самої комунікації, яка, перш за все, розглядається як діалог, обмін, солідарність та створення позитивних стосунків. З іншого боку, цьому протистоять типові обмеження цифрової комунікації: односторонність взаємостосунків, схильність передавати лише деякі частини свого внутрішнього світу, ризик формувати фальшивий образ про себе, що може стати формою самозадоволення.

Молоді люди в особливий спосіб досвідчують цю зміну в комунікації, зі всіма тривогами, викликами і творчістю, характерними для тих, хто з ентузіазмом і цікавістю відкритий на новий досвід в житті. Їх все більша участь у публічних цифрових форумах, створених так званими соціальними мережами, допомагає встановити нові форми міжособистісних стосунків, впливає на самосвідомість і таким чином неуникно ставить питання не лише про правильність власних дій, але й про автентичність своєї особи. Входження в кіберпростір може бути знаком автентичного пошуку особистої зустрічі з іншими, враховуючи приділення уваги до уникнення небезпеки потрапити у пастку певного виду паралельного існування, чи надмірного занурення у віртуальний світ. В пошуках взаємообміну, «друзів», існує виклик перед тим, щоб бути справжнім і вірним, і не піддатися ілюзії створити собі штучний особистий профіль.

Нові технології дозволяють людям зустрічатись поза межами простору і їх власної культури, створюючи таким чином цілком новий світ потенційної дружби. Це чудова можливість, але вона також вимагає більшої уваги і усвідомлення можливих ризиків. Хто є моїм «ближнім» у цьому новому світі? Чи не існує ризик стати менш присутніми для тих, кого зустрічаємо в звичайному щоденному житті? Чи існує ризик бути більш відірваним, оскільки наша увага розділена і занурена у «інший» світ, а не в той, в якому живемо? Чи маємо ми час критично роздумати над нашими виборами і розвивати людські відносини, які є воістину глибокі і тривалі? Важливо завжди пам’ятати, що віртуальні контакти не можуть і не повинні замінювати безпосередній людський контакт на кожному рівні нашого життя.

В цифровій епосі кожен постає перед потребою залишатися автентичною і розсудливою особистістю. Окрім того, динаміка, властива для соціальних мереж, демонструє, що особа завжди задіяна в те, що вона чи він комунікує. Коли люди обмінюються інформацією, вони діляться самими собою, їх поглядом на світ, їх надіями, їх ідеалами. З цього слідує, що існує християнський спосіб присутності в цифровому світі: вона приймає форму комунікації, яка є щирою і відкритою, відповідальною і такою, що поважає інших.

Проголошувати Євангеліє за допомогою нових засобів медіа означає не лише включати відкрито релігійний зміст у різні медіаплатформи, але також у своєму цифровому профілі та способі спілкування цілеспрямовано свідчити про рішення, уподобання та судження, які глибоко слідують Євангелії, навіть якщо про це виразно не говориться. Більше того, правдою в цифровому світі також є те, що повідомлення не можна звіщати без послідовного свідчення зі сторони того, хто його звіщає. В цих нових обставинах і з цими новими формами висловлення, християни знову ж таки покликані давати відповідь кожному, хто у них вимагає справоздання про їх надію (див. 1 Пт. 3,15).

Завдання свідчення Євангелія в цифровій епосі закликає кожного бути особливо уважним до аспектів того послання, яке може не відповідати типовому в мережі способу мислення. Перш за все, ми повинні усвідомлювати те, що істинна, якою ми хочемо поділитись не черпає свою цінність з «популярності» чи з тої уваги, яку їй приділяють. Ми повинні звіщати її в повноті, а не прагнути зробити її легшою до сприйняття чи «розбавляти» її. Вона має стати щоденною поживою, а не швидкоплинною атракцією. Істина Євангелія не є чимось, що можна спожити чи використати поверхнево; це, швидше, дар, який вимагає вільної відповіді. Навіть коли його проголошують у віртуальному мережевому просторі, Євангеліє має бути втілене у реальному світі і бути пов’язаним з реальними обличчями наших братів і сестер, з тими, з ким ми поділяємо наше щоденне життя. Прямі людські стосунки завжди залишаються основоположними для передачі віри!

Тому я хочу запросити християн, впевнено і зі свідомою та відповідальною творчістю приєднатись до мережі взаємовідносин, яку створила цифрова епоха. І не просто для того, щоб задовольнити бажання бути присутнім, а тому, що ця мережа є невід’ємною частиною людського життя. Мережа сприяє розвитку нових і більш складних інтелектуальних і духовних горизонтів, нових форм загальної обізнаності. У цій сфері ми також покликані проголошувати нашу віру у те, що Христос є Богом, Спасителем людства і всієї історії, він є тим, в кому все сповнюється (пор. Еф. 1,10). Проголошення Євангелії вимагає поважної і чутливої комунікації, яка стимулює серце і зворушує сумління; яка відображає приклад воскреслого Ісуса, коли він приєднався до учнів по дорозі до Еммаусу (пор. Лк. 24,13-35). Те, як він до них підійшов, його розмова з ними, спосіб обережно вивідати те, що у них на серці, поступово привело їх до розуміння таємниці.

У кінцевому підсумку, правда Христова є повною і автентичною відповіддю на це людське бажання стосунків, спілкування, бажання бути потрібним, яке знаходить своє відображення у величезній популярності соціальних мереж. Віруючі люди свідченням про свої переконання в значній мірі не дають веб-простору стати інструментом, який знеособлює людей, перешкоджає спробам маніпуляції емоціями людей, а також не дає сильним світу цього монополізувати суспільну думку. Навпаки, віруючі наголошують на актуальності вічних людських запитань, які свідчать про наше прагнення до трансцендентного і бажання справжнього життя, яке є по-справжньому гідним, щоб його прожити. Саме це є той людський духовний голод, який надихає нас у пошуках істини і заохочує до спілкування і який змушує нас спілкуватися з чесністю і порядністю.

Я запрошую молодих людей, перш за все, ефективно використовувати свою присутність в цифровому світі. Я ще раз повторюю своє запрошення їх на наступний Всесвітній День молоді в Мадриді, у підготовці якого новітні технології роблять свою колосальну справу. Завдяки заступництву їх покровителя святого Франциска Сальського, я молюся, щоб Бог обдарував працівників комунікацій потенціалом завжди виконувати свою роботу сумлінно і професійно. Я охоче уділяю для всіх своє Апостольське Благословення.

 

З Ватикану 24 січня 2011 року в урочистість Святого Франциска Сальського

BENEDICTUS XVI


 

Джерело: vatican.va

Переклад: "КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ" та Анатолій Бабинський
Переглядів: 697 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Січень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz