«Я — хліб живий, що з неба зійшов. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що його я дам, це — тіло моє за життя світу» (їв. 6, 51). Дорогі брати і сестри, Ісус Христос - хліб життя. Уривок Євангелія святого Івана, який ми щойно почули, описує основні характеристики цього хліба. Хліб живий, тому що дає життя, «хліб життя» (їв. 6, 48). Справді, Господь Ісус стверджує: «Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки» (їв. 6, 51). З своєї великої доброти Бог має намір нагодувати цим хлібом увесь світ: «хліб, що його я дам, це - тіло моє за життя світу» (їв. 6, 51). Тут не йде мова про щоденний матеріальний хліб, який потребує наше тіло щоб вижити, якою була манна у пустині, яку їли прабатьки, і померли. Навпаки, тут мова йде про хліб, який зійшов з неба, про вічне Слово Боже, яке у повноті часів стало тілом (пор. їв. 1, 14). Оселилося між нами, щоб бути їжею і напитком, тілом і кров'ю. Словами, тіло і кров, Ісус Христос говорить про цілість свого тіла, яке дається як хліб життя для світу. Тут йдеться, очевидно, про його тіло прославлене, яке після воскресіння переходить межі часу і простору і таким чином насправді може стати поживою для віруючих. Євреї, які слухали, не розуміли правдивого значення слів Господа: «Хто тіло моє їсть і кров мою п'є, той живе життям вічним, і я воскрешу його останнього дня» (їв. 6, 54). Це воскресіння, життя вічне, починається вже у цьому світі через євхаристійну поживу: «Хто споживає тіло моє і кров мою п'є, той у мені перебуває, а я - в ньому» (їв. 6, 56). Зразок єдності християнина з Ісусом Христом це глибокий зв'язок єдності у любові, який вічно існує між Отцем і його Єдинородним Сином: «Як мене Отець живий послав, і я Отцем живу, так і той, хто споживає мене, житиме мною» (їв. 6, 57).
Євхаристія це таїнство сопричастя між віруючою людиною і Богом, а також з ближнім. З цієї точки зору, святий апостол Павло стверджує: «Тому, що один хліб, - нас багато становить одне тіло, бо всі ми беремо участь у одному хлібі» (1 Кор. 10, 17). Євхаристійна їжа має свою власну характеристику. В той час як ми споживаємо матеріальну їжу, і вона стає частиною нашого тіла, нашої енергії, навпаки, духовна пожива, євхаристія, перетворює нас у прославлене тіло Господа Ісуса Христа і робить з багатьох одне тільки тіло. В цій реальності формується єдність християн у нашій Церкві, одній, святій, католицькій і апостольській. Церква від самих своїх початків звершує таїнство Євхаристії. Не існує Церкви без Євхаристії; Євхаристія є серцем Церкви, джерело і вершина її життя. Протягом століть віра в реальну присутність Господа Ісуса Христа, під видами хліба і вина, була об'єктом гарячих дискусій. Не бракувало і людей, які сумнівалися. Один з них, Петро з Праги, став інструментом Божого Провидіння для заснування свята Божого Тіла. 1263 року він відбував паломництво з Праги до Риму зупинився у Церкві Святої Христини у Болсені. Відправляючи Євхаристійну Літургію і мав сумніви щодо реальної присутності Господа у таїнстві Євхаристії. Після освячення побачив, що остія кровоточила. Сліди крові зібрані у корпоралі, який до сьогоднішнього дня зберігається і якому поклоняються у прекрасній Катедрі в місті Орвієто, в Італії, яка була споруджена спеціально для того, щоб пам'ятати про це євхаристійне чудо. Згодом, Папа Урбан VI, в 1264 році започаткував свято Божого Тіла, яке поширилося по всьому світі. Дорогі брати і сестри, в кожній Святій Месі ми служимо таїнство реальної присутності прославленого Господа під двома видами хліба і вина. Під час кожного Євхаристійного богослужіння священик від імені Господа Ісуса повторює «це є моє тіло», «це є моя кров», «робіть це на мій спомин». Церква служить це велике таїнство у надзвичайний спосіб перш за все під час урочистого свята Тіла і Крові Господа нашого Ісуса Христа. Крім Євхаристійного богослужіння, вірні адорують Святе Таїнство у церкві і під час процесії дорогами їхніх міст і сіл. З цієї нагоди у переддень великого свята Тіла і Крові Господнього, повні вдячності, згадуємо незабутні євхаристійні богослужіння 2001 року, на іподромі у Львові, які очолював Блаженний Йоан Павло II. З цієї нагоди Єпископ Риму беатифікував ЗО Слуг Божих вашої землі. Між ними, почесне місце мали Монсеньйор Йозеф Більчевський, Архієпископ Львівський і Зиґмунд Гораздовський, священик Львівської Архідієцезії, засновник Згромадження Сестер Святого Йосифа. Це була надзвичайна подія, про яку з радістю згадуємо сьогодні 10 річницю. Переживаємо у вірі послання улюбленого Папи, як також і його жести. З хвилюванням пригадуємо його молитву у цій прекрасній Катедрі символі Церкви латинської Традиції у Львові. Святіший Отець Бенедикт XVI канонізував двох вищезгаданих блаженних, Монсеньйора Йозефа Більчевського і Зиґмунда Гораздовського, 23 жовтня 2005 року, під час XI Загальної Асамблеї Синоду Єпископів, яка мала місце у Римі, на тему Євхаристія, джерело і вершина місії Церкви. Монсеньйор Білчевський і священик Гораздовський були канонізовані разом з іншими З блаженними, які в особливий спосіб відзначилися євхаристійною набожністю: священики Гаетано Катанозо і Альберто Хуртадо Кручага, і монах капуцин Феліче да Нікосія. Приклад цих святих пригадує нам те, що всі ми покликані до святості, кожен у власному стані життя, яке йому властиве. Необхідний засіб до осягнення цього ідеалу є Євхаристія. Це підкреслив добре Святіший Отець Бенедикт XVI у Апостольському Післясинодальному Повчанні Sacramentum Caritatis, запрошуючи всіх християн переживати євхаристійне існування: «Заохочую всіх мирян, особливо родини, постійно знаходити у Таїнстві любові Христа енергію для перетворення власного життя у справжній знак присутності Воскреслого Господа. Прошу всіх богопосвячених осіб показати власним євхаристійним існуванням блиск і красу повної відданості Господу» (8С 94). Євхаристійне існування християнина має два основні виміри: єдність і милосердя. Християнин, який живиться євхаристією переживає єдність у своїй родині, парафії, робочому середовищі і у суспільстві. Він, потім, стає ініціатором милосердя з усіма ближніми, перш за все з бідними, як в духовному так і матеріальному значенні. Дорогі, вимолюймо в Господа Ісуса Христа хліба, який зійшов з неба, щоб наше життя стало євхаристійним існуванням на славу Божу і для добра Церкви паломниці в українському суспільстві. Доручімо здійснення цих побажань заступництву святих Йозефа Більчевського і Зигмунда Гораздовського, і в особливий спосіб, Пречистої Діви Марії, Жінки Євхаристії, незамінного зразка життя у любові і єдності. Амінь. Львів, 25 червня 2011 року Фото: Данута ГРЕЩУК За матеріалами: http://www.rkc.lviv.ua
|