П`ятниця, 26.04.2024, 18:21


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2014 » Червень » 6 » Суть усього: «Чи ти любиш Мене?»
14:27
Суть усього: «Чи ти любиш Мене?»

Роздуми над Словом Божим на п'ятницю VII Великоднього тижня

 

Свого часу св. Петро тричі зрікся Христа. Не з розрахунку чи для вигоди, як Юда, а через людську слабкість, зі страху за своє життя. Відразу щиро жалів за цей вчинок: пам’ятаємо його гіркі сльози. З соромом за скоєне і з жалем у серці Петро ходив аж до цієї зустрічі на березі Тиверіадського озера, коли воскреслий Ісус тричі запитав його: «Симоне, чи любиш ти Мене?»

         В дужках зауважимо, що євангеліст дієслово «любити» передає через два різних терміни: агапáота філéо, які за змістом у грецькій мові дещо відрізняються (в популярних перекладах Хоменка і Турконяка цієї різниці не помітно). Так само два різних грецьких слова вказують на тих, кого Петро має пасти: арнія (ягнята) та прóбата (вівці). У численних коментарях до цього фрагмента, також і в Отців Церкви, на ці деталі звертали увагу: у цьому специфічному використанні термінів шукали глибшого сенсу. Проте якщо між словами агапáо та філéо й справді є смислова різниця, то в цьому разі вона не відіграє жодної ролі: сам автор четвертого Євангелія не робить між ними різниці. Справді, два перших рази Ісус питає Петра: «чи любиш (агапáо) Мене», а за третім разом у цьому ж питанні вживає словофілéо. Однак, як сказано потім, Петро засмутився, що Ісус тричі запитав, чи любить той Його (вжите слово філéо). З цього видно, що сам євангеліст вживає два дієслова як взаємозамінні синоніми.

         Екзистенційний сенс цієї зустрічі на березі Тиверіадського озера, сенс, важливий для нас сьогодні, відкривається не так через семантичні тонкощі біблійного тексту, як через зрозуміння того, що насправді відбувається між Петром, який відрікся був Христа, і тим, кого зреклися. Ісус не докоряє Петру за його зраду, не читає моралі, навіть не каже «Я тебе прощаю»: Він питає про міру любові, яка в його серці. Іншими словами, хоч би якими далекими від Бога були перипетії твого життя, який би гріх обтяжував сумління, — ніколи не буває абсолютно безвихідних ситуацій. Треба лише усвідомити, що десь неподалік є Ісус, який ставить тобі одне-єдине питання: «Чи ти все ще любиш Мене?», і спромогтися на відповідь: «Так, Господи, Ти все знаєш…»

Переглядів: 427 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Червень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz