Середа, 08.05.2024, 17:52


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2023 » Липень » 30 » Святий Шарбель Маклюф
14:13
Святий Шарбель Маклюф

24 липня (довільний спомин)

Святого, якого сьогодні згадує Церква—ШарбеляМаклюфа,—почали називати святим ще за життя, навіть до того, як він пішов до монастиря. З дитинства. Тоді ще не Шарбеля, а Юсефа Маклюфа, четвертої дитини селян Антуана і Бригітти Маклюфів із високогірного ліванського села Біква Кафра. Шарбелем (Сарбелієм) він став, приймаючи чернечі обіти. Це ім’я, яке Юсеф узяв на честь антіохійського мученика ІІ століття, складається з двох коренів, що означають: «цар» і «Бог». А Святіший Отець Павло VI, який здійснив його беатифікацію і канонізацію, назвав Шарбеля Маклюфа «найбільшим святим XX століття». Про сенс цих слів, які — з огляду на те, що святий народився і помер у ХІХ столітті, — можуть видатися дивними, скажемо пізніше. А поки все по порядку … Родина, в якій 8 травня 1828 року з’явився на світ майбутній святий, належала до Маронітської Церкви і була побожною, працьовитою та аскетичною. Зароблене важкою селянською працею витрачалося тільки на те, що справді було потрібне. Мабуть, тому й жили трохи заможніше, ніж сусіди. Усією сім’єю відвідували Службу Божу, суворо дотримувалися визначених постів, не пропускали церковних свят. Особливою шаною в своєму домі Маклюфи оточували Діву Марію. Пам’ятаючи про свій батьківський обов’язок, Антуан і Бригітта передавали віру своїм дітям. Звісно, усім без винятку, а не тільки одному Юсефові. Але Юсеф, здавалося, приймав це «винятково», не так, як інші. Виховувані у вірі його брати, як і інші його ровесники, залишалися дітьми, з їхніми іграми й гучними забавами. Юсеф ніколи не брав у них участі. Був мовчазним, а коли молився — його обличчя набувало зовсім не дитячого виразу. Якось він відшукав на схилі гори вузьку печеру, спорудив там щось на кшталт вівтаря, поставив образ Божої Матері і, узявши з собою запас шматочків ладану, ревно молився в цьому своєму першому «скиті». Саме тоді його почали називати «святим». У цій печері, що стала для Юсефа місцем особистих зустрічей із Богом, він почув голос Ісуса Христа, який кликав іти за Ним. Часто можна почути: «Щоби присвятити своє життя виключному служінню Христу, потрібно залишити все». Сенс слова «все» кожен може визначати по-своєму. Але, безумовно, це те, що пов’язує людину зі світом. Комусь це вдається повністю, комусь — ні. Юсеф Маклюф, щоби зробити найважливіший крок свого життя, повинен був залишити всіх: вітчима, матір, братів, дівчину, яка вважала себе його нареченою. Він пішов із дому, не попрощавшись із матір’ю: знав, що прощання буде важким, і не хотів завдавати матері зайвого болю. Він не мав із собою ні їжі, ні мапи, йому ніхто не пояснив, як через дику й безлюдну місцевість потрапити до монастиря, в якому він ніколи не бував. Але він мав інше: палке прагнення служити Господу і віру в те, що коли Бог того хоче, то сам вкаже правильну дорогу без мапи і чиїхось пояснень. І одного ранку Юсеф побачив з вершини гори характерні черепичні дахи з вежами і хрестами. Тоді йому було 23 роки. Роки новіціату в монастирях того часу не були легкими. Ні для кого. Не були легкими вони і для Юсефа, хоч і був він загартований нелегкою працею на землі. В той історичний період, коли Ліван перебував під владою Османської імперії, маронітські монастирі не були виключно релігійними осередками, хоча цього головного напрямку ніколи не втрачали. Навколо монастирів було зосереджене культурне і економічне життя нації, тут вперше впроваджувались найновіші на той час технології ремісництва й землеробства. Тому, крім звичайних чернечих обов’язків — спільних молебнів по кілька разів на день і богослужінь опівночі, — весь день доводилося працювати фізично: пасти худобу, працювати у винограднику, виконувати столярні роботи, приносити з гір величезні камені та обробляти їх. Тим же, хто дивились на нього збоку, здавалося, що він не знає втоми. Через два роки новіціату, у 1853 році, Юсеф склав чернечі обіти, взявши ім’я Шарбель. Після священницьких свячень16 років служив у монастирі св. Марона. 1875 року Шарбель отримав дозвіл на пустельницьке життя. Він оселився на горі Аннай, поблизу монастиря, у печері, яка носить ім’я святих Петра і Павла. В цій печері майбутній святий провів 23 роки. Ці роки називають роками самітницького життя. Але чи правильно називати самітницьким життя у повній відданості Богові? До нас, які живемо в нинішні часи, дійшли свідчення тих, перед чиїми очима проходило життя Шарбеля. Як його життя в монастирі, так і його пустельницьке життя. Він міг протягом чотирьох-п’яти годин без перерви молитися, стоячи навколішках; звертатися до нього в цей час було марно: його єднання з Богом було таким глибоким, що світ для нього переставав існувати. Не залежно від пори року, носив один і той самий зношений одяг, який згодом змінила волосяниця з металевим ланцюгом; ніколи не вдягав головного убору, не розпалював багаття, щоб зігрітися, не їв м’яса і не пив вина, спав на кам’яній плиті, підклавши під голову загорнуте у ганчірку поліно. А головне: він завжди мовчав, молячись подумки, — уста відкривав тільки тоді, коли відправляв Службу. До нашого часу також дійшли розповіді про дивні події, що траплялися з Шарбелем, які не можна назвати інакше як чудом. Ось одна з них. Якось дехто зі співбратів вирішили «пожартувати» над Шарбелем і замість олії налили води в його лампу. А потім здивовано побачили … світло в його келії. Злякавшись, «жартівники» — тепер їм було вже не до жартів! — зізналися в усьому отцеві-настоятелю. В келії Шарбеля заправлена водою лампа світила, а в келії настоятеля відразу згасла. До слова: дозвіл на пустельницьке життя Шарбель отримав саме після цього випадку. Іншого разу під час спільної молитви в приміщення, де молились ченці, вдарила блискавка. На Шарбелі загорівся одяг, але він був так глибоко занурений у молитву, що цього не помітив. Коли до нього підбігли перелякані співбрати, він здивовано підвів на них очі і… ніби нічого не сталося, продовжив молитися. Були й інші подібні випадки, але набагато більше чудес за заступництвом сьогоднішнього святого сталося після його відходу до вічності. Його земне паломництво завершилося в Надвечір’я Різдва 1898 року. Вісьмома днями раніше, під час Служби Божої, його тіло було розбите інсультом і паралічем. Весь час, до останньої миті земного життя, Шарбель перебував у повній свідомості. На початку ХХ століття Маронітська Церква звернулась до Апостольської Столиці з проханням про беатифікацію Шарбеля Маклюфа. Процес збирання і розгляду інформації про життя ліванського подвижника і чудеса за його заступництвом, як і в більшості подібних випадків, тривав довго. П’ятого грудня 1965 року Шарбель Маклюф був проголошений блаженним, а 9 жовтня 1977 — зарахований до грона святих. У різних джерелах можна прочитати або почути, що тільки зафіксованих чудес за заступництвом святого було близько двадцяти тисяч(!). А скільки таких, що про них не відомо? І не варто з’ясовувати, справді це так, чи це перебільшення. Краще згадати, що сам Шарбель ніколи не прагнув бути «чудотворцем». Його бажанням — найбільшим, і мабуть, єдиним, — було не чудеса робити, а виконувати Божу волю. Він казав: «Царство Боже існує. Кожна людина покликана реалізуватися в ньому. До нього веде одна дорога: Ісус Христос. Щоб пройти шлях до Його царства, потрібна лише любов. Ми маємо любити одні одних безкорисливо, безумовно і безмежно. Щоб ця любов зростала, ми маємо через молитву і прийняття Євхаристії зануритись у джерело, яким є сам Ісус Христос». Дорогою до Бога для нього, як бачимо, була любов. Любов, а не «чудотворення». І цією дорогою він прагнув вести людей до Христа. До Христа, а не до себе. Цього прагнув у земному житті; цього, можна бути впевненим, прагне і тепер, у небесній славі. А для визнання його святим вистачило і трьох чудес, що їх визнала ватиканська комісія. Перше з них: зцілення ліванської черниці Марії Абель Камарі в 1950 році. Вона мала важку форму виразки шлунку і параліч правої руки. Друге — це зцілення ліванського коваля Іскандера Убеїда. Коли він працював, в його праве око потрапив уламок розпеченого металу і він повністю осліп на це око. Лікарі, які його оглядали — а серед них були і професори Бейрутського медичного університету, — були одностайні: зір відновити неможливо, метал випалив очні тканини. У 1950 році Іскандерові приснився монах, який обіцяв зцілити його, якщо той його відвідає, і написав на піску своє ім’я — «Шарбель». Чи прийняв коваль це всерйоз, чи просто вирішив спробувати, — адже він не мав що втрачати! — але на могилі Шарбеля в Анайському монастирі побував. Повернувшись, ліг спати, а прокинувшись наступного ранку, помітив, що добре бачить на обидва ока. Факт чудесного зцілення підтвердила й медична комісія.Третє чудо — зцілення сирійської жінки Маріан Асаф Ауад, у якої шлунок, кишківник і горло були уражені раком. У 1965 році вона відвідала могилу Шарбеля і злоякісні пухлини повністю зникли. Нерідко, а точніше сказати — майже завжди, у таких випадках знаходяться «скептики», які намагаються «спустити» чудо на землю: довести, що нічого «чудесного» не відбулось, а якщо зцілення не може пояснити медицина — це результат звичайного самонавіювання. Можливо, якісь зцілення і можна пояснити таким чином, але не вищенаведені. Адже ніяке самонавіювання не знищить тканини злоякісних пухлин і, тим більше, не відновить тканини ока, спалені розпеченим металом. Не пояснити самонавіюванням і ще одне підтверджене чудо, що сталося вже після канонізації. Мусульманська дівчина Хосн Мансур Ель-Мошер,у якої одна нога від народження була коротша, прикладала до неї землю з його могили. Обидві її ноги стали однакової довжини. Щоб нога витягнулась, необхідний був фосфат кальцію, з якого складаються людські кістки і який поза скелетом у чистому вигляді в організмі не існує. Самонавіюванням його не виробити.  Тепер щодо того, чому папа Павло VІ назвав ліванського подвижника «найбільшим святим XX століття». Адже він жив у ХІХ столітті. Можливо, це тому, що в минулому столітті ставалися чудеса за його заступництвом? Але Святіший Отець міг припустити (і, напевно, припускав!), що чудеса можуть продовжуватись (і, скоріше за все, продовжуватимуться!) і в наступному, ХХІ столітті. Справа, скоріше за все, в тому, що могила Шарбеля об’єднала спільною надією людей різних вірувань. Були серед них католики і православні, вірні Вірменської Апостольської Церкви і протестанти, були й мусульмани. Шарбель став екуменічним святим, а його чудеса — своєрідним закликом до єдності та взаємної любові, до припинення ворожнечі і — якщо не братерського, то, принаймні, мирного — співіснування людей усіх віросповідань. А розвиток екуменізму і міжрелігійного діалогу припав саме на ХХ століття. В Україні ім’я св. Шарбеля Маклюфа відоме серед католиків як західного, так і східного обрядів. Його реліквії знаходяться в соборі св. Олександра в Києві та храмі Христа Царя Всесвіту в Хмельницькому (РКЦ), в соборі св. Юра у Львові та в церкві св. Анни в Бориславі (УГКЦ). На завершення розповіді про «найбільшого святого XX століття», наведемо його слова: «Кожна людина, яка перебуває далеко від любові, — далека від Бога, далека від світу і далека від життя. Любов це єдиний скарб, який ви можете збирати на цьому світі й забрати з собою на той світ. Уся слава, праця, успіхи, скарби і здобутки, які, на вашу думку, ви отримали на землі, залишаться на цьому світі. Ви заберете з собою тільки любов. А якщо хтось прийде до Бога без любові, гірко про це пошкодує… Любов має царювати у ваших серцях, а покора — у ваших умах, адже зарозумілість провадить до гріха, а ненависть — до вічного засудження».
Джерело: CREDO

Переглядів: 40 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Липень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz