| Головна » 2013 » Лютий » 6 » Важкі питання. Чи може католик обмежитися боротьбою проти нелегальних абортів, за замовчуванням погоджуючись з існуючим законодавством?
10:44 Важкі питання. Чи може католик обмежитися боротьбою проти нелегальних абортів, за замовчуванням погоджуючись з існуючим законодавством? |
ПИТАННЯ: Чи може католик ставитися терпимо до легалізації абортів? Чи припустимо для християнина-політика виступати тільки проти нелегальних абортів, ніби погоджуючись за замовчуванням з існуючим законом, що дозволяє законно вбивати ненароджених дітей? Закон про аборти виправдовує себе тим, що він спрямований проти підпільних абортів, і це нібито менше зло, ніж аборти «законні». Хіба не повинен християнин боротися проти всякого аборту?
ВІДПОВІДЬ: «Серед усіх злочинів проти життя, які може зробити людина, переривання вагітності має риси, які роблять його особливо серйозним і таким, що заслуговує на засуд. Другий Ватиканський собор називає його разом з дітовбивством "жахливим злочином". Сьогодні, однак, з совісті багатьох людей зникає розуміння цього зла», - свідчить енцикліка Папи Івана Павла II "Evangelium Vitae"(58), посилаючись, у свою чергу, на соборну пастирську конституцію «Радість і надія».
На жаль, доводиться констатувати, що навіть у віруючих людей усвідомлення аборту як тяжкого зла послаблюється, і одна з причин цього полягає саме у повсюдному поширенні законів, що створюють ілюзію чогось правомірного, допустимого.
Однак легалізація абортів сама по собі є злочинною і неприпустимою. Тому блаженний Папа Войтила не упускав жодної можливості, щоб знову і знову заявити про неприйнятність цих законів.
Святий Тома Аквінський стверджував, що злочинний закон перестає бути законом: «Людський закон є законом настільки, наскільки він відповідає здоровому глузду, тобто походить від вічного закону. Якщо ж закон суперечить розуму, то його називають злочинним законом. У цьому випадку він перестає бути законом і перетворюється радше в акт насильства». І ще: «Усякий закон, прийнятий людьми, є законом лише тоді, коли він походить від природного закону. Якщо ж у чомусь він суперечить природному закону, то він більше не закон, а перекручування закону».
Тут можна згадати і твердження Папи Івана XXIII з енцикліки «Pacem in Terris»: «Влада передбачена моральним порядком і походить від Бога. Це означає, що коли її закони і постанови знаходяться в протилежності до зазначеного порядку і, отже, суперечать волі Бога, вони не носять обов'язкового для совісті характеру, оскільки "Бога повинно слухатися більш, як людей!" (Дії 5,29). У такому випадку, сама влада перестає бути такою і вироджується в насильство» (30).
У наші дні особливо важливо піднімати голос на захист тих, у кого немає голосу. У цитованій нами вище енцикліці Івана Павла II "Evangelium Vitae" стверджується, що християнин повинен поводитись так, як вчинив свого часу Папа Лев XIII, виступивши на захист пригнобленого і беззахисного робітничого класу (мова йде про енцикліку «Rerum Novarum»): «Так, як сто років тому перед лицем загрози фундаментальних прав робітників Церква сміливо виступила на їхній захист, проголошуючи священні права трудящого як особистості, так і нині, коли в небезпеці опинилися фундаментальні права іншої категорії особистостей, Церква відчуває обов'язок не менш сміливо підняти голос в захист тих, хто сам не має голосу. Голос Церкви завжди є євангельським криком на захист жебраків світу цього, тих, хто знаходиться в небезпеці, в презирстві, чиї права придушуються.
Сьогодні ми - свідки нехтування фундаментального права на життя безлічі слабких і беззахисних людських істот, в першу чергу ще ненароджених дітей. Якщо в кінці минулого століття Церква не могла мовчати перед обличчям тодішніх форм несправедливості, тим більше не можна їй мовчати сьогодні, коли поряд з колишніми соціальними несправедливостями, на жаль, не скрізь ще подоланими, у багатьох частинах світу ми спостерігаємо прояви ще більшої несправедливості і гніту, іноді помилково вважаються доказом прогресу на шляху до встановлення нового світового порядку» (EV 5). «Саме це, - пише далі блаженний Папа Войтила, - і відбувається сьогодні на арені політики і держави: початкове, невідмовне право на життя стає предметом дебатів або прямо заперечується шляхом парламентського голосування або волевиявлення частини суспільства, нехай навіть чисельно переважаючої. Це згубний результат необмеженого панування релятивізму: "право" перестає бути правом, оскільки вже не засноване на потужному фундаменті непорушної гідності особистості, а підпорядковане волі сильнішого. Так демократія, зраджуючи власні принципи, по суті перероджується в тоталітарну систему. Держава вже не "спільний дім", де всі можуть жити в злагоді з фундаментальними принципами рівності, - вона перетворюється на тиранію, узурпуючи право розпоряджатися життям слабких і беззахисних, ненароджених дітей і старших в ім'я загальної користі, яка в дійсності лише служить тим чи іншим груповим інтересам.
Може скластися враження, ніби все відбувається з повним дотриманням правозаконності, принаймні коли закони, що допускають переривання вагітності чи евтаназію, прийняті голосуванням у відповідності з так званими демократичними принципами. У дійсності ж ми маємо тут справу лише з трагічною підробкою правозаконності, а демократичний ідеал, який заслуговує цієї назви тільки тоді, коли визнає і охороняє гідність кожної особистості, - зраджений в самій основі: "Чи можна говорити про гідність кожної особистості, коли дозволяється вбивати найслабшого і найневиннішого? В ім'я якої справедливості людей піддають найнеправеднішій дискримінації, визнаючи одних гідними захисту, а іншим відмовляючи в цій гідності?" (EV 20).
Тому католик не може обмежуватися твердженням, що легальний аборт служить викорінюванням нелегальних абортів. У такому менталітеті полягає велике лицемірство: виходить, що суспільство відкидає нелегальні аборти як зло, але замовчує про аборти легальні і навіть схвалює їх.
Звичайно, за підпільними операціями стоїть підпільний бізнес. Але, по суті, цей аспект не обходить і легальні аборти. Держава надає право на дітовбивство, начебто мова йде не про злочин, а про добрі вчинки, причому за рахунок податків у казну, в тому числі і від громадян, які абсолютно проти абортів в будь-якому вигляді.
Іван Павло II писав, що легалізація переривання вагітності, дітовбивства і евтаназії і визнання цього права в законодавчому порядку рівнозначні тому, що приймається збочене, нігілістичне уявлення про людську свободу і визнається абсолютна влада (закону) над людьми, спрямована проти них (СР EV 20 ).
В іншій енцикліці - «Veritatis splendor» - Папа Войтила пише про необхідність свідчити істину аж до мучеництва: «Віра має і моральний вимір, вона - джерело життєвого зобов'язання, відповідного її вимогам. У ній удосконалюється ухвалення й дотримання Божих заповідей. Євангелист Іван пише: «Бог - світло, й ніякої у ньому темряви немає. Коли ми кажемо, що маємо з ним спільність, а ходимо в темряві, то ми говоримо неправду й не чинимо правди (...) З того знаємо, що ми його спізнали, коли ми заповіді його бережемо. Хто каже: «Я його знаю», і заповідей його не зберігає, той неправдомовець і в тому правди немає. А хто береже його слова, в тому любов Божа справді досконала. З того й знаємо, що ми у ньому.» (1 Ів. 1, 5-6;. 2, 3-6).
Завдяки моральному життю віра стає «сповіданням» не тільки перед Богом, але й перед людьми: вона стає свідченням. Ісус сказав: «Ви - світло світу. Не може сховатись місто, що лежить на верху гори. І не запалюють світла та й не ставлять його під посудиною, лише на свічник, і воно світить усім у хаті. Так нехай світить перед людьми ваше світло, щоб вони, бачивши ваші добрі вчинки, прославляли вашого Отця, що на небі. » (Мт. 5, 14-16). Справи ці - насамперед справи милосердя (див. Мт. 25, 31-46), справи істинної свободи, яка проявляється і здійснюється в самопожертві - до принесення себе в дар - за прикладом Ісуса, Який на хресті «полюбив Церкву і віддав Себе за неї» (Еф. 5, 25). Свідоцтво Христа стало джерелом, прикладом і силою для такого свідоцтва, яке вимагається від учня, покликаного йти тим же шляхом: «До всіх Він промовив: Коли хто хоче йти за Мною, хай зречеться себе, і візьме хрест свій, і слідує за Мною» ( Лк. 9, 23). Узгоджуючись з вимогами євангельської радикальності, любов може привести віруючого і до найвищого свідчення мучеництва» (С. 89).
За матеріалами: Радіо Ватикан
"КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ"
|
Переглядів: 595 |
Додав: Крок69
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
| |