П`ятниця, 26.04.2024, 20:52


Вітаю Вас Гість | RSS
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]


Меню сайту


Настоятель Римо-католицької парафії св. Валентина в м.Калуш

Оголошення



   Святий
       Іван Павло II,
 Кароль Юзеф Войтила (1920–2005)
— 264 Папа Римський.

Останні слова Івана
Павла ІІ.:

" Не бійтеся!
Це час сприятливий, час надії та відваги".
 "Дозвольте мені вирушити до дому батька".




Шановні відвідувачі,просимо реєструватися на сайті.
Зареєстровані користувачі мають доступ до всіх сторінок сайту.
УВАГА!!!
"Радіо Марія" можна слухати на сторінці "Радіо Ватикан"



Міні-чат
200



Головна » 2013 » Лютий » 6 » Важкі питання. Чи може католик обмежитися боротьбою проти нелегальних абортів, за замовчуванням погоджуючись з існуючим законодавством?
10:44
Важкі питання. Чи може католик обмежитися боротьбою проти нелегальних абортів, за замовчуванням погоджуючись з існуючим законодавством?


ПИТАННЯ:
Чи може католик ставитися терпимо до легалізації абортів? Чи припустимо для християнина-політика виступати тільки проти  нелегальних абортів, ніби погоджуючись за замовчуванням з існуючим законом, що дозволяє законно вбивати ненароджених дітей? Закон про аборти виправдовує себе тим, що він спрямований проти підпільних абортів, і це нібито менше зло, ніж аборти «законні». Хіба не повинен християнин боротися проти всякого аборту?

ВІДПОВІДЬ: «Серед усіх злочинів проти життя, які може зробити людина, переривання вагітності має риси, які роблять його особливо серйозним і таким, що заслуговує на  засуд. Другий Ватиканський собор називає його разом з дітовбивством "жахливим злочином". Сьогодні, однак, з совісті багатьох людей зникає розуміння цього зла», - свідчить енцикліка Папи Івана Павла II "Evangelium Vitae"(58), посилаючись, у свою чергу, на соборну пастирську конституцію «Радість і надія».

На жаль, доводиться констатувати, що навіть у віруючих людей усвідомлення аборту як тяжкого зла послаблюється, і одна з причин цього полягає саме у повсюдному поширенні законів, що створюють ілюзію чогось правомірного, допустимого.

Однак легалізація абортів сама по собі є злочинною і неприпустимою. Тому блаженний Папа Войтила не упускав жодної можливості, щоб знову і знову заявити про неприйнятність цих законів.

Святий Тома Аквінський стверджував, що злочинний закон перестає бути законом: «Людський закон є законом настільки, наскільки він відповідає здоровому глузду, тобто походить від вічного закону. Якщо ж закон суперечить розуму, то його називають злочинним законом. У цьому випадку він перестає бути законом і перетворюється радше в акт насильства». І ще: «Усякий закон, прийнятий людьми, є законом лише тоді, коли він походить від природного закону. Якщо ж у чомусь він суперечить природному закону, то він більше не закон, а перекручування закону».

Тут можна згадати і твердження Папи Івана XXIII з енцикліки «Pacem in Terris»: «Влада передбачена моральним порядком і походить від Бога. Це означає, що коли її закони і постанови  знаходяться в протилежності до зазначеного порядку і, отже, суперечать волі Бога, вони не носять обов'язкового для совісті характеру, оскільки "Бога повинно слухатися більш, як людей!" (Дії 5,29). У такому випадку, сама влада перестає бути такою і вироджується в насильство» (30).

У наші дні особливо важливо піднімати голос на захист тих, у кого немає голосу. У цитованій нами вище енцикліці Івана Павла II "Evangelium Vitae" стверджується, що християнин повинен поводитись так, як вчинив свого часу Папа Лев XIII, виступивши на захист пригнобленого і беззахисного робітничого класу (мова йде про енцикліку «Rerum Novarum»): «Так, як сто років тому перед лицем загрози фундаментальних прав робітників Церква сміливо виступила на їхній захист, проголошуючи священні права трудящого як особистості, так і нині, коли в небезпеці опинилися фундаментальні права іншої категорії особистостей, Церква відчуває обов'язок не менш сміливо підняти голос в захист тих, хто сам не має голосу. Голос Церкви завжди є євангельським криком на захист жебраків світу цього, тих, хто знаходиться в небезпеці, в презирстві, чиї права придушуються.

Сьогодні ми - свідки нехтування фундаментального права на життя безлічі слабких і беззахисних людських істот, в першу чергу ще ненароджених дітей. Якщо в кінці минулого століття Церква не могла мовчати перед обличчям тодішніх форм несправедливості, тим більше не можна їй мовчати сьогодні, коли поряд з колишніми соціальними несправедливостями, на жаль, не скрізь ще подоланими, у багатьох частинах світу ми спостерігаємо прояви ще більшої несправедливості і гніту, іноді помилково вважаються доказом прогресу на шляху до встановлення нового світового порядку» (EV 5). «Саме це, - пише далі блаженний Папа Войтила, - і відбувається сьогодні на арені політики і держави: початкове, невідмовне  право на життя стає предметом дебатів або прямо заперечується шляхом парламентського голосування або волевиявлення частини суспільства, нехай навіть чисельно переважаючої. Це згубний результат необмеженого панування релятивізму: "право" перестає бути правом, оскільки вже не засноване на потужному фундаменті непорушної гідності особистості, а підпорядковане волі сильнішого. Так демократія, зраджуючи власні принципи, по суті перероджується в тоталітарну систему. Держава вже не "спільний дім", де всі можуть жити в злагоді з фундаментальними принципами рівності, - вона перетворюється на тиранію, узурпуючи право розпоряджатися життям слабких і беззахисних, ненароджених дітей і старших в ім'я загальної користі, яка в дійсності лише служить тим чи іншим груповим інтересам.

Може скластися враження, ніби все відбувається з повним дотриманням правозаконності, принаймні коли закони, що допускають переривання вагітності чи евтаназію, прийняті голосуванням у відповідності з так званими демократичними принципами. У дійсності ж ми маємо тут справу лише з трагічною підробкою правозаконності, а демократичний ідеал, який заслуговує цієї назви тільки тоді, коли визнає і охороняє гідність кожної особистості, - зраджений в самій основі: "Чи можна говорити про гідність кожної особистості, коли дозволяється вбивати найслабшого і найневиннішого? В ім'я якої справедливості людей піддають найнеправеднішій дискримінації, визнаючи одних гідними захисту, а іншим відмовляючи в цій гідності?" (EV 20).

Тому католик не може обмежуватися твердженням, що легальний аборт служить викорінюванням нелегальних абортів. У такому менталітеті полягає велике лицемірство: виходить, що суспільство відкидає нелегальні аборти як зло, але замовчує про аборти легальні і навіть схвалює їх.

Звичайно, за підпільними операціями стоїть підпільний бізнес. Але, по суті, цей аспект не обходить і легальні аборти. Держава надає право на дітовбивство, начебто мова йде не про злочин, а про добрі вчинки, причому за рахунок податків у казну, в тому числі і від громадян, які абсолютно проти абортів в будь-якому вигляді.

Іван Павло II писав, що легалізація переривання вагітності, дітовбивства і евтаназії і визнання цього права в законодавчому порядку рівнозначні тому, що приймається збочене, нігілістичне уявлення про людську свободу і визнається абсолютна влада (закону) над людьми, спрямована проти них (СР EV 20 ).

В іншій енцикліці - «Veritatis splendor» - Папа Войтила пише про необхідність свідчити істину аж до мучеництва: «Віра має і моральний вимір, вона - джерело життєвого зобов'язання, відповідного її вимогам. У ній удосконалюється ухвалення й дотримання Божих заповідей. Євангелист Іван пише: «Бог - світло, й ніякої у ньому темряви немає.  Коли ми кажемо, що маємо з ним спільність, а ходимо в темряві, то ми говоримо неправду й не чинимо правди (...) З того знаємо, що ми його спізнали, коли ми заповіді його бережемо.  Хто каже: «Я його знаю», і заповідей його не зберігає, той неправдомовець і в тому правди немає.  А хто береже його слова, в тому любов Божа справді досконала. З того й знаємо, що ми у ньому.» (1 Ів. 1, 5-6;. 2, 3-6).

Завдяки моральному  життю віра стає «сповіданням» не тільки перед Богом, але й перед людьми: вона стає свідченням. Ісус сказав: «Ви - світло світу. Не може сховатись місто, що лежить на верху гори. І не запалюють світла та й не ставлять його під посудиною, лише на свічник, і воно світить усім у хаті. Так нехай світить перед людьми ваше світло, щоб вони, бачивши ваші добрі вчинки, прославляли вашого Отця, що на небі. » (Мт. 5, 14-16). Справи ці - насамперед справи милосердя (див. Мт. 25, 31-46), справи істинної свободи, яка проявляється і здійснюється в самопожертві - до принесення себе в дар - за прикладом Ісуса, Який на хресті «полюбив Церкву і віддав Себе за неї» (Еф. 5, 25). Свідоцтво Христа стало джерелом, прикладом і силою для такого свідоцтва, яке вимагається від учня, покликаного йти тим же шляхом: «До всіх Він промовив:  Коли хто хоче йти за Мною, хай зречеться себе, і візьме хрест свій, і слідує за Мною» ( Лк. 9, 23). Узгоджуючись з вимогами євангельської радикальності, любов може привести віруючого і до найвищого свідчення мучеництва» (С. 89).

За матеріалами: Радіо Ватикан


"КАТОЛИЦЬКИЙ ОГЛЯДАЧ"
Переглядів: 595 | Додав: Крок69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук




Форма входу


Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

Архів записів

Друзі сайту






























Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz